TOP

NYX läppstift

Mitt första NYX köp var från Cherryculture. NYX produkter är dyrare i sverige än vad de är i USA, ex NYX matte lipstick går på 95 kr på eleven, och då är det rea på det, medans på cherryculture går de på ca 6 dollar = ungefär 42 kr.
 
Det som däremot kan vara lite lurigt är att sminket inte alltid är sprillans nytt. Fortfarande användbart men det kanske inte håller lika länge. Upptäckte det när jag tittade på förpackningarna, två av läppstiften såg annorlunda ut, och efter lite googlande så stod det att NYX ändrat sin logga runt 2011 (om jag förstod det hela rätt), och jag köpte sminket 2013. Så några läppstift var äldre. Har inte dött av det ännu, men det är något att tänka på. 
 
 
Mitt favorit läppstift är nog black cherry och hestia, de är båda väldigt mörka, brun/lila och man ser ut som satan själv, om satan var nörd och bar kängor och korta klänningar. 
NYX round lipstick och NYX matte lipstick. 
Som man hör på namnet är matte lipstick matt, har färgen som heter Alabama. Den är mörk röd. 
 
 
NYX hemsida
Cherycultures hemsida
 
 
NYX Matte Lipstick
NYX Round LIpstick
 
Nästa inlägg: inlovewithfashion
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The sun's warmth is nothing compared to your smile.If
only it wasn't so cloudy all the time....
RSS 2.0